A közösségi média térnyerése nem megkérdőjelezhető, hogy ez mennyire pozitív, avagy negatív jelenség, abban már megoszlanak a szakemberek véleményei. Mindenesetre a TGI.net legfrissebb adatai szerint az egyes életkori csoportokban továbbra is igen jelentősnek mondható eltérések tapasztalhatóak a közösségi média használat módja, jellege és motivációja tekintetében.

A legintenzívebb használónak tekinthető, a „creators” (aktív tartalom generálók), valamint „collectors” (képben vannak az események kapcsán) csoportba tartozók aránya az életkor előrehaladtéval egyenes arányban csökken, míg a 18-24 évesek körében 12 és 25%-ot tesznek ki, addig a 35-44 évesek között már csak 6 és 14%-ot.

Ezzel párhuzamosan a „spectators” (nézelődők, passzív olvasgatók) és az „inactives” (akik fent vannak, de nem igazán csinálnak semmit) csoport aránya lényegesen magasabb az idősebb generáció körében, míg a 18-24 évesek között 19 és 8%-ban fordulnak elő, a kutatás legidősebb célcsoportjában a 45-59 évesek között már 33 és 27%-ot tesznek ki.

Érdekesség, hogy a közösségi médiát egyfajta időkitöltő szórakozásként használó „to kill time” csoport aránya nagyon hasonló mindegyik életkori csoport vonatkozásában.

A „critics” (véleményüket erősen megfogalmazók és a mellett kiállók) csoportba tartozók esetében a 18-24; a 25-34; és a 35-44 éves korosztályban teljesen egyforma arányban fordulnak elő (15-16%), viszont a 45-59 éves korcsoportban már jelentősen csökken a számuk, 8%-ot tesznek ki.