Aki a jó bort szereti, rossz ember nem lehet, tartja a mondás. De mi van azokkal, akik a jó sört vagy pálinkát szeretik? Tudjuk, hogy egész történelmünket végigkíséri az a három italfajta, így joggal adódik a kérdés, egyáltalán kik is a bor, sör-és pálinkafogyasztók napjainkban? A Target Group Index (TGI) adatokból erre kerestük a választ.

A TGI adatok alapján a három ital közül a sörfogyasztók vannak a legtöbben, a lakosság közel harmada nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt 12 hónapban fogyasztott valamilyen sört, ez közel 2,3 millió főt jelent. Borfogyasztásról 1,6, míg pálinkafogyasztásról 1,3 millióan számoltak be. Az italok közötti keresztfogyasztás jellemző, a sörivók 44%-a fogyasztott az elmúlt év során bort és pálinkát is, míg a borivók 62%-a nyilatkozta azt, hogy ivott sört, ugyanez a pálinkafogyasztók körében 79%. Vagyis a pálinka és a sörfogyasztás kéz a kézben szokott járni.

A fogyasztók szociodemográfiai profilja alapján elsősorban nemek szerint találunk – éles – különbséget. A sör és pálinka teljesen a férfiakra jellemző ital, a bor azonban már sok női fogyasztóval is rendelkezik, a bort kedvelők nemi megoszlása nagyon közel áll a teljes népességben meglevő arányhoz.

A többi alapvető demográfiai változó tekintetében csak kisebb fokú eltéréseket lehet megfigyelni, míg a bor egy kicsit népszerűbb a felsőfokú végzettségűek és a fővárosban élők körében, addig a sörre inkább a 18-29 évesek fogékonyabbak. A pálinka pedig a 18-59 évesek körében népszerű, 60 év felett lecsökken a fogyasztóinak száma.